Sunday, July 05, 2009

Langkawi - Hari Pertama

Sabtu – 20 Jun 2009

Penerbangan kita dijadualkan jam 6.50 petang. Baru je beberapa kilometer perjalanan dari rumah Atuk, Abah dapat sms dari Air Asia yang penerbangan ditunda ke pukul 8.15 malam. Sebab dah mula perjalanan, teruskan sajalah. Sampai LCCT pukul 5. Minum-minum dulu kat McD. Mujur Ibu bawakan 4 buah buku cerita Muqry & Nuryn, takdelah jemu sangat menunggu.

Masa yang ditunggu-tunggu pun tiba. Muqry yang paling seronok sekali. Kita dapat seat 2A, 2B & 2C. Tapi disebabkan lama menunggu dan Muqry langsung tak tidur seharian, dalam flight mulalah kemaruk. Merengek nak beli coklat yang stewardess dok jual dalam kapal tu. Kalau kat luar baru RM1.95, kat atas angin langsung jadi RM4.00. Ikutkan jelah sebab kalau ibu tak beli mesti Muqry meraung pulak dalam kapal, kan?

Sampai Langkawi pukul 9.15 malam. Kereta sewa dah siap tunggu. Kita sewa Toyota Vios RM60.00/sehari. Muqry asyik kata kereta tu “kereta baru kita”. Dapat harga kawan-kawan. Kalau publish rate rasanya RM130.00 kot.

Dari airport terus ke Malibest Resort, Pantai Chenang. Sewa bilik yang ada 2 katil queen, RM140.00/malam. Tu pun harga kawan-kawan katanya. Muqry dan Nuryn dah tertidur jadi Abah tapau je dinner kami malam tu. Elok baru nak dinner kat bilik, Muqry & Nuryn pulak bangun. Lepas makan, kita terus jalan-jalan sekitar Pantai Chenang.

Cakap pasal bilik, biliknya selesa. Dekat ngan pantai. Bilik air pun luas, siap ada bath tub. Tapi yang tak bestnya, bilik kita tu kat tingkat atas. Kena naik external stair yang agak curam baru bleh sampai ke bilik. Lepas tu, dari parking nak ke bilik pun boleh tahan jauhnya. Lagi-lagi bila Abah kena dokong Muqry dan Ibu kena dokong Nuryn. Sesak nafas jugakla..

Tak apa lah.. malam pertama ni kita duduk je bilik tu. Lagipun Muqry & Nuryn pun dah penat. Ibu dengan Abah pun sama letih. Esoknya, kita teruskan kembara Langkawi kita.